LifeStyle

Az egészséges étkezés alapszabályai

Ha formásodni, erősödni szeretnél, nagyon fontos a rendszeres edzés mellett a megfelelő táplálkozás is. Amikor nekivágunk egy újfajta étrendnek, figyeljük szervezetünket, hogyan viselkedik a megváltozott étkezési szokások hatására. Mindig tartsuk szem előtt, hogy a negatív hatások gyorsan jelentkezhetnek, míg egy új étrend pozitív hatásai mindig lassabban fognak látszani.

Az már biztos senkinek nem újdonság, hogy elegendő vitamint és ásványi anyagot kell bevinni a szervezetünkbe. A zöldségekről és gyümölcsökről szinte az összes létező diéta azt tartaja, hogy érdemes fogyasztani őket. A fehérjéket sovány húsok formájában ajánlott bevinnünk a szervezetünkbe, de a szénhidrátok is elengedhetetlenek például az izomfejlődéshez. Ideális a lassan felszívódó szénhidrát, pl. a teljes kiőrlésű gabonák, zabpelyhek. És nem szabad teljesen elkerülni a zsírokat sem. Persze a túl zsíros, nehéz ételek megterhelik a szervezetet, ezeket érdemes kerülni.

És konkrétan milyen ételeket érdemes fogyasztani? Reggelire a cukormentes összetevőket tartalmazó müzli (pl.: a Muzlizek.hu weboldaláról egyedileg összeválogatva) régóta nagy sláger azok körében, akik figyelnek az alakjukra. A szénhidrátokat érdemes napközbeni fogyasztásra beosztani: rizst, krumplit lehetőleg csak ebédre együnk. Este már csak zöldségeket, kevésbé zsíros tejtermékeket és natúr húsokat érdemes fogyasztani.

Az alkoholos italokat és cukros nassolnivalókat próbáljuk kerülni, vagy minél kevesebbet enni / inni belőlük. Persze minden diéta más, minden sportoló embernek más a célja az edzéssel, étkezési szabályokkal, így nyilván van, akinek ezek beleférnek kis mennyiségben az étrendjébe, van, akinek egyáltalán nem.

Általánosságban a fenti szabályokat érdemes követni, de ha személyre szabott étrendi tanácsokra van szükséged, keresd szakértő kollégáinkat!

Szólj hozzá